مذاکرات آتش‌بس در قاهره هم‌چنان ادامه دارد و طرفین بر مواضع خود تأکید می‌کنند. در این میان آمریکا نیز تهدید کرده است که اگر اسراییل به رفح حمله کند، آمریکا از ارسال سلاحهایش جلوگیری می‌کند.
تلویزیون مصر: گفتگوهای آتش‌بس در قاهره تا شب ادامه دارد.
گروه شبه‌نظامی فلسطینی حماس روز چهارشنبه اعلام کرد که تمایلی به دادن امتیازات بیشتر به اسراییل در مذاکرات بر سر آتش‌بس برای غزه ندارد، اگر چه مذاکرات هم‌چنان در قاهره با هدف توقف تهاجم هفت ماهه اسراییل در جریان است.
فرانس ۲۴ (پنج‌شنبه ۲۰اردیبهشت): اسراییل می‌گوید تهدید بایدن برای توقف تسلیحات «بسیار ناامید کننده» است. سفیر اسراییل در سازمان ملل گفت تهدید جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر توقف ارسال تسلیحات به اسراییل در صورت حمله به شهر شلوغ غزه، رفح، 'بسیار ناامید کننده' است.
گیلاد اردان در اولین واکنش اسراییل به هشدار بایدن به رادیو کان گفت: شنیدن این اظهارات سخت و بسیار ناامید کننده از رئیس‌جمهوری است که از آغاز جنگ قدردان او بوده‌ایم.
رویترز (پنج‌شنبه ۲۰اردیبهشت): جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده روز چهارشنبه به سی.ان.ان گفت که با کشورهای عربی که آماده بازسازی غزه و کمک به انتقال به راه‌حل دو کشوری، پس از جنگ بین حماس و اسراییل هستند، کار می‌کند.
اسرائیل روز چهارشنبه به حملات با تانک و نیروی هوایی به شهر رفح در جنوب غزه ادامه داد و تهدید به حمله بزرگ به این شهر کرد. نیروهای این کشور روز سه‌شنبه از طریق گذرگاه مرزی رفح با مصر وارد عمل شدند و مسیر کمکهای حیاتی و تنها خروجی برای تخلیه بیماران مجروح را قطع کردند.
حماس اعلام کرد که رزمندگان آن روز چهارشنبه در حال نبرد با نیروهای اسراییلی در شرق رفح بودند و رزمندگان  جهاد اسلامی با توپخانه سنگین به سربازان و خودروهای نظامی اسراییلی در نزدیکی فرودگاه متروکه شهر حمله کردند.
به گفته پزشکان، گلوله‌های تانک اسراییل روز چهارشنبه در وسط رفح اصابت کرد و دست‌کم ۲۵ نفر را مجروح کرد. ساکنان می‌گویند که در حمله هوایی اسراییل در غرب رفح چهار نفر کشته و ۱۶ تن دیگر زخمی شدند.
ارتش اسراییل گفت که نیروهایش زیرساختهای حماس را در چندین نقطه در شرق رفح کشف کرده‌اند و در حال انجام حملات هدفمند در سمت غزه از گذرگاه رفح و حملات هوایی در سراسر نوار غزه هستند.
لطفا به اشتراک بگذارید:     
🙏لطفا به اشتراک بگذارید