به دعوت آقای فرانسیسکو گریرو نماینده پارلمان اروپا از پرتغال از گروه سبزها، میزگردی حول ایران و مبارزه مردم ایران با شرکت شماری از نمایندگان انجمنهای جوانان ایرانی در کشورهای اروپایی برگزار شد.
در این میزگرد که در پارلمان اروپا در بروکسل برگزار شد، سخنرانان با اشاره به نقش پیشتاز زنان در مبارزه علیه رژیم زن‌ستیز آخوندی و هم‌چنین جایگاه زنان در مقاومت ایران خواهان حمایت از حق مشروع مردم ایران برای مقاومت و سرنگونی رژیم شدند. آنها هم‌چنین با تقدیر از فعالیت‌های کانون‌های شورشی و تلاش آنها برای شکستن دیوار اختناق بر ضرورت لیست‌گذاری سپاه پاسداران خامنه‌ای تأکید کردند.

فرانسیسکو گریرو در سخنان خود در این جلسه گفت:
در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ چندین قیام رخ داده است و زنان در این قیام‌ها نقش کلیدی داشته‌اند، اما آنها به‌طور دائم توسط رژیم زن‌ستیز آخوندها، سرکوب می‌شوند و با این حال به مبارزه خود ادامه می‌دهند زنان هم‌چنان ستون‌فقرات این انقلاب هستند.
به‌نظر من شعار، زن مقاومت آزادی، به‌واقع در کانون این انقلاب قرار دارد.
اجازه بدهید ابتدا از ندا بشنویم تا بتواند چشم‌انداز کلی را برای ما توضیح دهد، چه اتفاقی دارد می‌افتد، نقش زنان چیست، چه جزئیاتی را می‌توانید به ما نشان دهید.
ندا امانی (رئیس انجمن جوانان ایرانی در سوئیس) در سخنان خود به تحریم سراسری نمایش انتخابات رژیم اشاره کرد و گفت‌: مردم ایران نمایش انتخابات رژیم را تحریم کردند و با این تحریم نشان دادند که این رژیم را نمی‌خواهند در این کارزار البته زنان نقش بزرگی داشتند شما خواستید که در مورد نقش زنان و دختران ایرانی در مقاومت در داخل ایران توضیح بدهم البته صحبت در این مورد زیاد است و زمان زیادی می خواهد و بنابراین من نمی‌خواهم مفصل صحبت کنم زیرا ما امروز مهمانان دیگری در اینجا داریم به‌صورت حضوری یا مجازی با آرای مختلف که در مورد مبارزات زنان در ایران توضیح خواهند داد.
ندا امانی سپس درباره تحریم نمایش انتخابات افزود: انتخابات گزارش‌شده در ایران در اسفند ماه گذشته توسط مردم تحریم شد. فقط حدود ۸ درصد از مردم ایران پای صندوق‌های رأی رفتند، پس این یک انتخابات آزاد نبود، فقط یک انتخابات ساختگی بود و با این تحریم مردم نشان دادند که چه می‌خواهند، مردم این رژیم را نمی‌خواهند. بنابراین آنها نشان دادند که نقش این رژیم، چه معنایی برای مردم دارد
ندا امانی در ادامه با اشاره دور جدید سرکوب زنان به بهانه بدحجابی گفت: اکنون چرا رژیم باید دور جدیدی از سرکوب را آغاز کند و چرا روی زنان متمرکز شده است؟ این هم، چیز جدیدی نیست، در واقع ادامه سال ۱۳۵۷ است، زنان ایرانی ۱۲۰ سال است که برای احقاق حقوق خود در رژیمهای شاه و شیخ تلاش کردند. در این رژیمها به‌ویژه در رژیم آخوندی سرکوب بیشتر بر زنان متمرکز است، زیرا این رژیم نیز می‌داند که پیشگامان این انقلاب چه کسانی هستند، به همین خاطر هم لبه تیز سرکوب را متوجه آنها کرده است.
در ادامهٔ این جلسه الهه ذبیحی استاد ارشد رشتهٔ کامپیوتر دانشگاه لندن به سخنرانی پرداخت و با اشاره به پیوستن زنان ایرانی به کانون‌های شورشی گفت: تحریم سراسری انتخابات ساختگی مجلس و مجلس خبرگان رهبری به تمام جهان نشان داد که مردم ایران رژیم حاکم. را رد می‌کنند. آنها خواهان تغییر برای یک جمهوری دموکراتیک هستند. رژیم کنونی ایران انقلاب را در سال ۱۹۷۹ ربوده است، آن انقلاب برای دموکراسی و آزادی بود. اما آخوندها به اعتماد مردم خیانت کردند و با اعدام و آزار و ستم قدرت را به دست گرفتند. در واقع، این رژیم دیکتاتوری مذهبی که از ابتدا با حکومت مطلقه روحانیت تعریف شده بود، توسط مردم ایران طرد شد. قیام‌ها و اعتراضات به‌طور مداوم در ۴۰ سال گذشته نشان‌دهنده همین واقعیت است. این مسأله هم‌چنین در رشد و گسترش مقاومت سازمان یافته، که توسط زنان رهبری می‌شود، خود را نشان داده است. این رژیم مردم ایران را دشمن شماره یک خود اعلام کرده، زیرا می‌داند که مردم خواهان دموکراسی هستند، حقایق به‌دست آمده توسط گزارشگر ویژه سازمان ملل و هم‌چنین علیه بشریت که توسط هیأت مستقل حقیقت‌یاب مستند شده، گواه این است که سرکوب برای رژیم مانند اکسیژن و آب حیات است. بنابراین در پاسخ به اعتراض سراسری و گسترده مردم، این رژیم فقط در سال ۲۰۲۳ بیش از ۸۶۰ نفر را اعدام کرده است. خامنه‌ای می‌خواهد مردم ایران، زنان و به‌ویژه دختران جوان را کنترل کند، زیرا این مبارزه برای آزادی رژیم را به چالش می‌کشد. اما چرا زنان؟ خامنه‌ای می‌داند افزایش ظلم بر زنان، عواقبی در داخل و خارج از کشور برایش خواهد داشت. اما او چاره‌ای جز این برای جلوگیری از پیوستن روزافزون مردم و دختران جوان به کانون‌های شورشی ندارد. اکنون تعداد بیشتری از زنان به مقاومت می‌پیوندند و در آغاز سال جاری شعار زن مقاومت آزادی بر دیوارهای شهر، بنرها در تهران و سایر نقاط، نشان‌دهندهٔ پیام قوی مبارزه و مقاومت و خواست زنان ایرانی برای آزادی و دموکراسی است.
در ادامه این میزگرد فرانسیسکو گریرو با سؤال از نادر اسلامی (مسئول انجمن جوانان ایرانی در هلند) پرسید: نادر، می‌توانی این دیدگاه را تقویت کنی که نقش این زنان، این جوانان در مبارزه با این رژیم چیست؟
نادر اسلامی در پاسخ گفت:این تاریخچه شجاعت، بی‌باکی، انعطاف ناپذیری، اراده، فداکاریهای شخصی عظیم توسط همه کسانی است که در این مبارزه نقش دارند. من می‌توانم در مورد هزاران تن از دختران جوانی صحبت کنم، که در گذشته و امروز از این اپوزیسیون دموکراتیک، به‌ویژه سازمان مجاهدین خلق ایران حمایت کردند در حالی‌که به خطراتی که آنها را تهدید می‌کرد اشراف داشتند.
آنها می‌دانند که وقتی دستگیر می‌شوند ممکن است اعدام شوند، اما آنها باید شجاع باشند تا هم‌چنان به کاری که انجام می‌دهند ادامه دهند. من دختران جوانی را به یاد می‌آورم که در دهه ۸۰ از مجاهدین خلق حمایت می‌کردند و حتی از دادن نام خود به شکنجه‌گران خودداری کردند. بنابراین رژیم برای انتقام گیری آنها را اعدام کرد، و بعد عکسهایشان را در روزنامه‌ها چاپ‌ کرد و از خانواده‌هایشان خواست که آنها را شناسایی کنند آنها حتی اسم کسانی که اعدام کرده بودند را نمی‌دانستند و این غیرقابل باور است که این رژیم با نسل جوان ما به‌ویژه با زنان چه کرده است . من می‌خواهم در اینجا به عمه‌ام «فرح اسلامی» ادای احترام کنم. و من عکس او را اینجا دارم. در این تصویر، او فقط ۱۹ سال سن دارد و او تنها ۲۵ سال داشت که در سال ۱۳۶۷ در کنار بیش از ۳۰۰۰۰ نفر دیگر از همرزمانش اعدام شد. او ایستاد، و من خوشحالم که او ایستاد، و همه برادران و خواهرانش همین کار را کردند، زیرا به‌خاطر ایستادگی آنها، ما هنوز به آینده امیدواریم.ایستادگی همین زنان امروز زمینه‌ساز، این شعار: «زن، مقاومت، آزادی» شده است و البته این فقط یک شعار نیست، این روزها این شعار راهنمای آزادی است.
در ادامهٔ این جلسه، میلیشیا جاودان (کارشناس سیاسی از نروژ) به نقش رهبری‌کننده زنان در مقاومت ایران پرداخت و گفت: مشارکت زنان در مقاومت سرانجام منجر به تحقق آزادی خواهد شد. زیرا بدون زنان و بدون مشارکت آنها در سطوح رهبری و در جنبش اجتماعی، هرگز یک دموکراسی واقعی. وجود نخواهد داشت. بدون مشارکت زنان و بدون رهبری آنها در هیچ جنبشی، تغییر اجتماعی بزرگی رخ نخواهد داد؛ و مقاومت ایران، به‌ویژه خانم مریم رجوی، در واقع این‌را می‌دانست و تغییراتی را حتی در درون مقاومت ایران، از ۳۰ سال پیش آغاز کرد و زنان را به رهبری و به خط مقدم مقاومت و مبارزات برای آزادی رساند.
آن موقع من فقط یک دختر کوچک بودم. و من در جستجوی هویت بودم و برای این‌که چه کسی را به‌عنوان الگو داشته باشم. و مریم رجوی را از زمانی که دختر جوانی بودم به‌خوبی به یاد دارم. می‌دانید که این مقاومت زنان در یک بافت تاریخی قرار دارد، در حالی که زنان ایران در حدود ۱۲۰ سال است که برای آزادی خود مبارزه می‌کنند. و در ۱۲۰ سال گذشته حدود چهار تغییر رژیم در ایران رخ داده است که سه مورد از آنها با خیزش مردمی، یکی با کودتای خارجی. و سه موردی که با قیام مردمی اتفاق افتاد، تنها دلیلی که آنها به اهداف خود رسیدند، اگر چه کوتاه مدت بود، به‌دلیل مشارکت زنان بود، به‌دلیل مشارکت گسترده زنان، هم‌چنین در انقلاب ۱۹۷۹ ایران. این دلیل اصلی این است که رژیم ایران، رژیم زن‌ستیز کنونی، تلاش می‌کند زنان را هدف قرار دهد. آنها زنان را با ابزارهای ظالمانه، با پلیس اخلاقی خود یا هر نام دیگری هدف قرار می‌دهند. اتفاقاً اسم این دستگاه ظالم را از روزی به روز دیگر تغییر می‌دهند، اما همین طور است. دقیقاً همان است. این ظلم سیستماتیک علیه زنان است. اما مقاومت ایران دقیقاً برعکس عمل کرده است. آنها الگوهایی را به منصه ظهور می‌رسانند. آنها به زنان ایران نشان می‌دهند که اگر به زنان ایمان داشته باشید، مقاومت به آزادی می‌انجامد. آزادی برای شما وجود خواهد داشت، اما باید در خط مقدم باشید. بنابراین، این همان چیزی است که ما در واقع در قیام از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ شاهد بودیم و هنوز هم ادامه دارد. ما شاهد هستیم که زنان نقش‌های رهبری را به عهده می‌گیرند، زیرا آنها الگوهایی دارند، زیرا سابقه‌ای در اینجا وجود دارد، پله‌هایی که ما را به آنچه امروز شاهد هستیم، سوق داده است‌.بنابراین، من بیشتر از این وقت شما را نمی‌گیرم، اما برای من مهم بود که این بحث را در یک چارچوب تاریخی قرار دهم و نشان دهم که این مبارزه برای آزادی در ایران، فقط امروز یا فقط از سال ۲۰۱۷ اتفاق نیفتاده است. ۱۲۰ سال است که ادامه دارد،
میلیشا جاودان در ادامه گفت: حدود ۳۰ سال پیش، یک زن پیشگام خانم مریم رجوی با چشم‌انداز برابری واقعی، ایده مقاومت زنان را مطرح کرد که به آزادی منجر خواهد شد، این همان چیزی است که ما اکنون شاهد آن هستیم و در سراسر دیوارهای ایران نوشته شده و در خیابانهای ایران طنین‌انداز می‌شود. به‌عنوان یک زن ایرانی و عضوی از این جنبش مقاومت، دیدن این واقعیتها، امروز برای من مایه خرسندی و افتخار است.
سمیرا اردلان (از انجمن جوانان ایتالیا) در سخنان خود در میز گرد پارلمان اروپا گفت: 
کانون‌های شورشی در ایران، از طریق یک شبکه مخفی کار می‌کنند و از گروهها یا تیم‌هایی تشکیل شده‌اند و در هر شهر و روستای کشور فعالیت می‌کنند. این فعالیت‌ها به مردم نشان می‌دهد این رژیم کنترلی بر جامعه ندارد .کانون‌های شورشی قیام را در ایران گسترش می‌دهند و به پیش می‌برند. بهترین نمونه فعالیت آنها کارزار تحریم انتخابات بود
سمیرا اردلان افزود: رژیم می‌خواهد القا کند که هیچ جایگزینی وجود ندارد. و بیشتر فعالیت‌های آن بر بی‌اعتبار کردن اپوزیسیون دموکراتیک متمرکز است و این‌که بگویند جایگزینی وجود ندارد بنابراین باید با آخوندها همکاری کنیم.
مردم بیش از ۴۵ سال است که در مقابل رژیم ایستاده‌اند و مقاومت کرده‌اند حتی قبل از آن هم در برابر دیکتاتوری شاه مقاومت می‌کردند و تا سرنگونی آن جنگیدند.
سرقت انقلاب توسط خمینی نشان داد که ما نه تنها باید دیکتاتوری را سرنگون کنیم، بلکه برای پر کردن خلأ سیاسی وجود یک آلترناتیو دموکراتیک ضروریست. در غیراین صورت، یک دیکتاتوری دیگر ممکن است دوباره انقلاب مردم ایران را بدزدد.
آلترناتیو شورای ملی مقاومت ایران در سال ۱۳۶۰ دقیقاً به همین دلیل تأسیس شد این آلترناتیو مورد حمایت گسترده مردم قرار گرفت و هم‌چنین تأکید بر این نکته بسیار مهم است که این مقاومت از هیچ دولت خارجی یا هیچ طرف خارجی حمایت اقتصادی دریافت نمی‌کند. شورای ملی مقاومت نماینده مردم کشور خودش است.
بنابراین کانون توجه شورای ملی مقاومت ایران دفاع از حقوق مردم ایران و منافع آنها است. بنابراین شورای ملی مقاومت سخت‌ترین و در عین‌حال اصولی‌ترین و صحیح‌ترین راه را انتخاب کرده است. البته این یک مبارزه سخت و طولانی بوده است، اما قطعاً ما را به هدف آزادی و دموکراسی خواهد رساند.
لطفا به اشتراک بگذارید:     
🙏لطفا به اشتراک بگذارید